„Ca excepţie de la Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, angajaţii din sistemul sanitar vor primi drepturile salariale, întrucât sunt plătiţi din contractele cu Casa de Asigurări de Sănătate”, sus.
Guvernul a aprobat miercuri, 9 decembrie 2015, ordonanţa de urgenţă care prevede că personalul bugetar nu va primi nici anul viitor premii, tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă, indemnizaţii de ieşire la pensie, de trecere în rezervă sau retragere, excepţiile fiind aplicate şi în anii trecuţi.
Unul dintre aspectele prevăzute de ordonanţă se referă la limitarea cheltuielilor în bugetul general consolidat cu neacordarea de premii, tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă, indemnizaţii de ieşire la pensie, trecere în rezervă sau retragere, precum şi menţinerea la nivelul acordat în decembrie 2015 a indemnizaţiilor de care beneficiază alte categorii de personal. „Este vorba de acele excepţii care au fost în vigoare şi anii trecuţi, ele se continuă şi anul acesta (în 2016 – n.r.)”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, după şedinţa Executivului.
El a precizat că această ordonanţă creează cadrul legal pentru ca fiecare dintre instrumentele enumerate să fie suspendate şi în cursul anului următor.
În aceeaşi ordonanţă se mai prevede că munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa anul viitor numai cu timp liber corespunzător acestora, cu excepţia situaţiilor când se dispune altfel.